piątek, 2 marca 2012

"znikające" maślane bułeczki drożdżowe 

składniki:
3dkg drożdży
4łyżki cukru
szklanka mleka
12dkg masła
50dkg mąki
łyżeczka soli
jajko
2 łyżki oliwy
coś do wysmarowania formy żółtko do posmarowania 

wykonanie:
Drożdże ucieramy z łyżką cukru i odrobiną ciepłego mleka. Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Resztę mleka gotujemy z pozostałym cukrem i masłem. Zostawiamy do wychłodzenia. Mąkę,sól wsypujemy do miski, dodajemy rozbełtane jajko,oliwę, przestudzone mleko z masłem i cukrem oraz wyrośnięte drożdże. Mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. Po 10 minutach wyrabiamy. Smarujemy dużą tortownicę i formujemy kuleczki układając w niewielkich odstępach. Odstawimy do wyrośnięcia na chwilę. Smarujemy rozbełtanym żółtkiem (ja smaruję mlekiem). Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika z termoobiegiem nastawionym na 180st C i pieczemy 25 minut.
Ja zrobiłam wersję na słono - dodałam zioła, pieprz, sól no i nadzienie pieczarkowo - paprykowo - serowe. Mniammmmmm.... Polecam! Smacznego! Szybko znikające!

1 komentarz:

angela pisze...

ale narobiłaś mi smaku, na pewno spróbuję